7ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου

Mέγας Αλέξανδρος

Πασχαλινό Bazaar

Μαθαίνουμε για τα ηφαίστεια-ΣΤ2

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας, ασχοληθήκαμε με την αναζήτηση και την καταγραφή ηφαιστείων ανά ήπειρο και τη δημιουργία μακέτας με υλικά που επέλεξαν οι μαθητές/τριες.

Ακόμη, όλοι δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά, στα πλαίσια της τάξης, με σκοπό την απεικόνιση του «Δακτυλίου της Φωτιάς», περιοχή που περιλαμβάνει πάνω από το 75% των ενεργών και ανενεργών ηφαιστείων του κόσμου.

Η εκπαιδευτικός

Αυγουστή Ζωή

20ο ομαδικό πρωτάθλημα Σκακιού 2024

Οι μαθητές του σχολείου μας Δάββος Κίμων, Χατζάκης Δημήτριος, Αργεντέλλης Ραφαήλ και Στεργίου Αικατερίνη συμμετείχαν στο 20ο ομαδικό πρωτάθλημα Σκακιού 2024 που διοργάνωσε η Ένωση Σκακιστικών Σωματείων του Νομού Αττικής στον Πειραιά.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 140 σχολεία και η ομάδα μας κατέλαβε την 65η θέση με 2 νίκες, 2 ήττες και 3 ισοπαλίες.

Συγχαρητήρια στους μαθητές για τη συμμετοχή και την προσπάθειά τους.

Ευχόμαστε επιτυχίες και σε άλλους αγώνες !!!

Η Διευθύντρια & ο Σύλλογος Διδασκόντων

Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής

Την Παρασκευή 12/4/24 η ομάδα Creativity Blossoms παρουσίασαν στους μαθητές της Γ και Δ τάξης το Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής “Στο Δρόμο της Γνώσης”.

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο κλειστό γυμναστήριο του Δήμου Αλίμου στο πλαίσιο δραστηριοτήτων Προγράμματος Αγωγής Υγείας που υλοποιούν τα σχολεία μας , με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής κα Λιαρμακοπούλου Ερασμία και κα Μακρή Σταυρούλα.

Τη δράση χαιρέτησε η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Δ’ Δ/νσης ΠΕ Αθηνών, κα Μπεκατώρου Δήμητρα.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Ραμόνα Σάντος , Πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Αλίμου και μέλος των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων μας ,που σε συνεργασία με την ομάδα Creativity Blossoms ήρθαν στο σχολείο μας εθελοντικά οργάνωσαν και υλοποίησαν τη δράση.

Σε όλους τους μαθητές μοιράστηκαν ως αναμνηστικό δώρο οι κάρτες “Ασφαλώς Κυκλοφορώ” και όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρέλαβαν βιβλία και κάρτες ως εποπτικό υλικό.

Η Διευθύντρια

Παναγιώτα Καραγιάννη

Το αλφάβητο των παλιών επαγγελμάτων

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων στον άξονα: “Δημιουργώ και καινοτομώ” οι μαθητές της Β’ τάξης ασχολήθηκαν με τα επαγγέλματα.
Ανατρέξαμε πίσω στο χρόνο και βρήκαμε πληροφορίες και φωτογραφίες τόσο μέσω του Διαδικτύου όσο και ρωτώντας τα παιδιά τους γονείς τους για τα παλιά επαγγέλματα. Με αυτόν τον τρόπο έφτιαξαν το αλφάβητο των παλιών επαγγελμάτων δημιουργώντας μια παρουσίαση με εικόνα, κίνηση και ήχο. Μπορείτε να την απολαύσετε κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.

Η εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Βασιλική Κάζη

Εργαστήριο Ρομποτικής & Quiver Masks

Οι μαθητές/τριες μας με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού Πληροφορικής κας Κάζη Βασιλικής μαθαίνουν τη χρήση και εφαρμογές της Ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στην καθημερινή τους ζωή.

Επίσης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης χρησιμοποίησαν το Quiver Masks – που είναι μια ολοκαίνουργια εφαρμογή από την QuiverVision που συνδυάζει τις εκπληκτικές σελίδες χρωματισμού επαυξημένης πραγματικότητας με την ανίχνευση προσώπου. Με το εργαλείο αυτό έμαθαν πως μπορούν να σχεδιάζουν και να διακοσμούν τις δικές τους μάσκες και καπέλα. Χρωμάτισαν τις μάσκες και συγκεκριμένα αυτή με τη μορφή της μέλισσας και στη συνέχεια τις ζωντάνεψαν ως πλήρως διαδραστικές και εκφραστικές μάσκες επαυξημένης πραγματικότητας που μιμούνται το πρόσωπό τους! Παρατήρησαν πως ανάλογα με τις γκριμάτσες που έκαναν στο πρόσωπό τους η μελισσούλα άλλαζε μορφή.

Και να το αποτέλεσμα…

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2024

Μαθαίνουμε για τον Αυτισμό με δράσεις στο σχολείο:

Ενημερωνόμαστε για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού μέσα από παρουσιάσεις από την κα Γκρίτζαλη Αγγελική , Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και επιμορφωμένη σε θέματα Ειδικής Διδακτικής και Αυτισμού. Επίσης γνωρίζουμε και διαβάζουμε βιβλία με σχετική θεματολογία.

Λίγα λόγια για την ημέρα :

Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και με σκοπό την ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον αυτισμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία.

Τι είναι ο αυτισμός;

Ο αυτισμός είναι ο γενικός όρος για μια ομάδα σύνθετων διαταραχών της ανάπτυξης του εγκεφάλου η οποία οδηγεί σε ποικίλες δυσκολίες και περιορισμούς στην διαμόρφωση γνωστικών λειτουργιών, στον τρόπο επικοινωνίας και την επεξεργασία των αισθητηριακών ερεθισμάτων. Ο αυτισμός είναι μια πολύπλοκη νεύρο-ψυχιατρική διαταραχή, που εμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη του ανθρώπου και απομονώνει τον πάσχοντα από τον υπόλοιπο κόσμο.

Το φάσμα του αυτισμού χαρακτηρίζεται, σε διαφορετικούς βαθμούς, από δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την κοινωνική κατανόηση και συναισθηματική συναλλαγή, από δυσκολίες στη λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία, καθώς και από επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες συμπεριφορές και δραστηριότητες που επηρεάζουν την λειτουργικότητα του ατόμου.

Ο αυτισμός μπορεί να συνδέεται με νοητική αναπηρία, με δυσκολίες συγκέντρωσης και συντονισμού των κινήσεων και με θέματα σωματικής υγείας όπως διαταραχές στον ύπνο και γαστρεντερικές διαταραχές. Μερικά άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν εξαιρετικές ικανότητες και διαπρέπουν στη μουσική, τα μαθηματικά ή τις τέχνες.

«Παίζω με μία ρακέτα και μία μπάλα»

Τη Δευτέρα 1 Απριλίου 2024 μαθητές και μαθήτριες της Ε τάξης πραγματοποίησαν δωρεάν εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Αθλητικού Κέντρου Π. Φαλήρου όπου συμμετείχαν σε Δράσεις ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ με τίπλο «Παίζω με μία ρακέτα και μία μπάλα» που διοργάνωσε η Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Δ΄ Αθήνας.

Οι μαθητές/μαθήτριες συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις

  1. Kid’s athletics (κλασσικός αθλητισμός)
  2. Baseball 5 και
  3. Αντισφαίριση (mini tennis)

Η διοργάνωση των Δράσεων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ ανταποκρίνεται στην ολοένα αυξανόμενη παγκοσμίως ανάγκη για ενθάρρυνση και εκπαίδευση των μαθητών/τριων, στην υιοθέτηση της αξίας της δια βίου άσκησης και των υγιεινών συνηθειών, στην καλλιέργεια ηθικών αξιών και στην επίτευξη της κοινωνικής συνοχής.

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένας από τους στόχους των Δράσεων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ οι οποίοι ΔΕΝ έχουν ανταγωνιστικό χαρακτήρα είναι να δοθεί η ευκαιρία σε όλους τους μαθητές/τριες να έρθουν σ ΄ένα οργανωμένο Αθλητικό Κέντρο, να γνωρίσουν νέα αθλήματα, να συναντηθούν με συμμαθητές/τριες άλλων σχολείων και μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού, της ισότιμης συμμετοχής χωρίς διακρίσεις να καλλιεργήσουν τις διαχρονικές εκπαιδευτικές αξίες της συμπερίληψης, της ενσυναίσθησης, της συνεισφοράς, της ομαδικότητας.

Η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής

Ερασμία Λιαρμακοπούλου

4 Απριλίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας με έναρξη το σχολικό έτος 2023 – 2024

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 4830/2021 «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα “AΡΓΟΣ” και λοιπές διατάξεις» (A΄ 169), και λαμβάνοντας υπόψη τη με αρ 15/07-03-2024 εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), σας γνωρίζουμε ότι ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.

Οι πρόσφατες θεωρίες βιοηθικής συγκλίνουν στην αναγκαιότητα της απομάκρυνσης από τον ανθρωποκεντρισμό και τονίζουν τη σημασία της εκτίμησης της ζωής όλων των όντων, αναγνωρίζοντας την εγγενή αξία τους. Αυτές οι θεωρίες εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την εκμετάλλευση των έμβιων όντων αποκλειστικά για την ικανοποίηση των ανθρώπινων αναγκών. Μία ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της παγκόσμιας πολιτειότητας και της βιωσιμότητας θα ήταν ανεπαρκής χωρίς τη συμπερίληψη της ηθικής για τα ζώα, την άμβλυνση της διχοτόμησης ανθρώπου-ζώου καθώς και της σχέσης των έμβιων όντων του πλανήτη με τον άνθρωπο.

Στο παραπάνω πλαίσιο και με σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους / τις μαθητές /τριες ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [άρθρ. 31, ν. 4830/21 (Α΄ 169)]. Την ημέρα αυτή, που αποτελεί την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, θα πραγματοποιούνται στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και στα ομογενειακά σχολεία του εξωτερικού, μια σειρά από δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών δράσεων, ενημερώσεων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους φιλοξενίας και προστασίας αδέσποτων ή άγριων ζώων, σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων (π.χ. θεατρικών παραστάσεων, καλλιτεχνικών εκθέσεων, κ.λπ.). Είναι σημαντική η συνεργασία και συνδρομή ειδικών επιστημόνων όπως κτηνιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, ειδικών παιδαγωγών και ατόμων που απασχολούνται επαγγελματικά αλλά και εθελοντικά σε χώρους φιλοξενίας και φροντίδας ζώων, προκειμένου να συμπεριλαμβάνονται στις δράσεις της ημέρας ομιλίες, προβολές και παρουσιάσεις έργων και δράσεων.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας είναι:

  • Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.
  • Η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων από τους/τις μαθητές/τριες μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.
  • Η εμπλοκή των μαθητών /-τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας.

Μαθαίνουμε για τα ζώα και τις συνήθειές τους και τα ζωγραφίζουμε (Β3 και Γ3)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β’3 αφού σχεδίασαν τις δικές τους ζωγραφιές με ζωάκια κατόπιν τα φωτογράφισαν και τα ανέβασαν με τη βοήθεια της δασκάλας της πληροφορικής κας Βασιλικής Κάζη ,σε μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης – animated drawing. Στη συνέχεια είτε διάλεξαν να χορεύουν είτε να χοροπηδάνε είτε να περπατάνε είτε να κάνουν αστείες κινήσεις.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις ζωγραφιές των μαθητών και στη συνέχεια να ζωντανεύουν… στο παρακάτω βίντεο.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με δράσεις στο σχολείο:

Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης στο μάθημα της Πληροφορικής, δημιούργησαν τις δικές τους εικόνες σχετικές με την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού Βιβλίου χρησιμοποιώντας εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης όπως: kidgeni, copilot και chatgpt. Κάθε φορά πληκτρολογούσαν είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά λέξεις – φράσεις κλειδιά παρατηρώντας την αποτύπωσή τους στις εικόνες. Στο παρακάτω ψηφιακό πίνακα φαίνονται τόσο οι φράσεις κλειδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί όσο και οι εικόνες που έχουν προκύψει.

https://padlet.com/7dimotikoalimou/2-2024-4m9gpz3f5r8z7l0e

Η εκπαιδευτικός

Κάζη Βασιλική

ΑΦΙΣΑ 2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya, που γεννήθηκε στο Τόκιο. Σπούδασε λιθογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπρατισλάβας. Έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία, σε αρκετά από τα οποία έχει γράψει και το κείμενο. Το 2012 διοργάνωσε μία έκθεση στην Μπολόνια όπου προσκάλεσε εικονογράφους απ’ όλον τον κόσμο να προβληματιστούν σχετικά με τον ρόλο της τέχνης σε περιόδους καταστροφών όπως ο σεισμός που έπληξε την Ιαπωνία το 2011 και το ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας της Φουκουσίμα.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά και παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμβάλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

Το μήνυμα από το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου:

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»

Σελίδα 1 από 22

Υποστηριζόμενο από WordPress & Θέμα από Anders Norén