Η σχολική βιβλιοθήκη των 2ου και 7ου Δημοτικών Σχολείων  Αλίμου, ως μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, μάθησης, υποστήριξης και προώθησης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των σχολείων μας. Διαθέτει μια συλλογή 4.500 τίτλων που συγκέντρωσαν με δική τους πρωτοβουλία και μεράκι οι εκπαιδευτικοί  και οι γονείς των σχολείων μας, στο πέρασμα των προηγούμενων δεκαετιών.  Αποστολή της είναι η ενίσχυση του σχολικού, κοινωνικού, κριτικού και πληροφοριακού γραμματισμού καθώς και η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.   
       Η Βιβλιοθήκη μας, αξιοποιώντας τα μέσα που της παρέχουν οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και το διαδίκτυο, βρίσκει πλέον τη θέση και το ρόλο της στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς πρόσφατα εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών  και θα έχει τη δυνατότητα στο μέλλον να συνδεθεί με τη Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και με τις Ακαδημαϊκές και Δημοτικές Βιβλιοθήκες.

Σχολική Βιβλιοθήκη

Εσωτερικός Κανονισμός 2023-2024

Η σχολική βιβλιοθήκη των συστεγαζόμενων σχολείων μας η οποία λειτουργεί από το 1994, εντάχθηκε στο δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών ως Σχολική Βιβλιοθήκη του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου με την με αριθ. πρωτ.: Φ14/22511/Δ1/9-2-2018 (ΦΕΚ Β΄688/28-02-2018) Υ.Α. Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων».

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε σύμφωνα με τους όρους και τις πρϋοποθέσεις που προβλέπονται, είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες της Σχολικής Μονάδας, απαντά στις τρέχουσες ανάγκες των χρηστών και μπορεί να ανανεωθεί μερικώς ή στο σύνολό του, κάθε φορά που οι συνθήκες το επιβάλλουν, όπως αυτές θα εκτιμώνται και θα αναλύονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και την υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

Ο Κανονισμός αναρτάται σε εμφανές σημείο της Σχολικής Βιβλιοθήκης, στην ιστοσελίδα του σχολείου και αντίγραφό του διατηρείται στο αρχείο της Σχολικής Μονάδας. Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι γονείς τους ενημερώνονται για τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, μέσω emails και ανάρτηση στην ιστοσελίδα .

Η παρούσα έκδοσή του εγκρίθηκε με την με αριθ. 3/12-9-2023 Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων.

Α. Σκοπός της Σχολικής Βιβλιοθήκης είναι:

α) Η παροχή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της σχολικής μονάδας ενός χώρου που επιτρέπει τη φυσική και διανοητική πρόσβαση στην πληροφόρηση και στον κόσμο των ιδεών.

β) Η υιοθέτηση των αρχών διακήρυξης της UNESCO/IFLA για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες, με έμφαση σε αυτές που αναφέρονται στην ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση των χρηστών στα μέσα, τις πηγές και τις υπηρεσίες μάθησης που προσφέρονται.

γ) Η καλλιέργεια μίας μακρόχρονης σχέσης των μαθητών/τριών με τον κόσμο του έντυπου λόγου και της εικόνας, μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος.

δ) Η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.

Για να πετύχει τα παραπάνω, η Σχολική Βιβλιοθήκη, μέσα της υπεύθυνης, αλλά και του Συλλόγου Διδασκόντων, επιδιώκει:

1. Να αγκαλιάσει η Σχολική Βιβλιοθήκη όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του εκπαιδευτικού έργου.

2. Να ενημερώσει τους χρήστες και να εμπλουτίσει τη συλλογή της Βιβλιοθήκης.

3. Να εξοικειώσει τους μαθητές/τριες με τη λειτουργία μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης.

4. Να συμβάλλει στη δικτύωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης με άλλες και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών.

Ως χρήστες ορίζονται τα μέλη της σχολικής κοινότητας και συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες, το διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, προς όφελος των οποίων λειτουργεί η Σχολική Βιβλιοθήκη. Τα μέλη έχουν δικαίωμα χρήσης του χώρου και του υλικού της βιβλιοθήκης. Από τα μέλη της σχολικής κοινότητας οι μαθητές/τριες καλύπτουν, κατά προτεραιότητα, έναντι των άλλων χρηστών, τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες τους.

Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί με την παρουσία της Υπεύθυνης βιβλιοθήκης Ξιφαρά Σταυριανής, η οποία έχει οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων κάθε Δευτέρα την 3η ώρα και κάθε Τρίτη την 4η και 5η ώρα. Κάθε εκπαιδευτικός, με τους μαθητές/τριες του τμήματός του, μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης και εκτός των τακτικών ωρών λειτουργίας της, μετά από συνεννόηση με την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός εκ των προτέρων, με συμπλήρωση σχετικού πλάνου, ώστε να μην υπάρχει σύμπτωση χρήσεων.

Η Σχολική Βιβλιοθήκη υποστηρίζεται από τριμελή επιτροπή εκπαιδευτικών που ελέγχουν τα υπάρχοντα βιβλία, προτείνουν νέους τίτλους για αγορά και φροντίζουν για την απόσυρση ακατάλληλων και φθαρμένων βιβλίων.

Οι εκπαιδευτικοί που απαρτίζουν την τριμελή επιτροπή είναι οι εξής:

1. Ξιφαρά Σταυριανή

2. Διομήτσα Ειρήνη

3. Κωνσταντάρα Ευσταθία

Η διαδικασία δανεισμού έχει ως εξής:

Όλα τα μέλη μπορούν να δανειστούν μια φορά το μήνα έως (2) βιβλία για 14 ημέρες. Τα βιβλία που έχουν αυξημένη ζήτηση, είναι δυνατόν να δανείζονται για μικρότερο χρονικό διάστημα από το προαναφερόμενο των 14 ημερών.

Όλα τα μέλη έχουν το δικαίωμα ανανέωσης του δανεισμένου υλικού, μια μόνο φορά για επιπλέον επτά (7) ημέρες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ζητηθεί από άλλο χρήστη. Για την ανανέωση ο χρήστης υποχρεούται να φέρει το υλικό στην βιβλιοθήκη και να ζητάει την ανανέωση προσωπικά.

Πιο συγκεκριμένα με βάση το πρακτικό 3/12-9-2023:

Η Υπεύθυνη βιβλιοθήκης Ξιφαρά Σταυριανή (Βάνια) δανείζει τις προκαθορισμένες ώρες που θα έχει ανακοινώσει, όλα τα τμήματα εκτός από τα τμήματα των βοηθών/Υπεύθυνων Βιβλιοθήκης οι οποίοι δανείζουν τους μαθητές των τμημάτων τους σε ώρα και μέρα που εκείνοι αποφασίζουν και έχουν την επίβλεψη-ευθύνη τους.

1. Θεοδοσίου Βαρβάρα το τμήμα Α1

2. Δούρου Παναγιώτα το τμήμα Α2

3. Καρακώστα Μένια το τμήμα Α3

4. Ιωαννίδου Ασημίνα το τμήμα Β1

5. Μπαμπανιώτου Ελένη το τμήμα Γ1

6. Μαρτίνου Κατερίνα το τμήμα Γ2

7. Κορωνιού Εύα το τμήμα Ε1

8. Διομήτσα Ειρήνη το τμήμα Ε3

  • Οι πρώτες τάξεις των σχολείων μας Α1,Α2,Α3 θα ξεκινήσουν τον δανεισμό από τον Ιανουάριο του 2024.

Ο χώρος της Σχολικής Βιβλιοθήκης παρέχει τις εξής δυνατότητες στους χρήστες:

α) Αναζήτηση βιβλίων, περιοδικών, επιτραπέζιων παιχνιδιών για ανάγνωση, μελέτη, δανεισμό, παιχνίδι.

β) Παρακολούθηση ταινιών ή εκπαιδευτικών βίντεο.

γ) Χρήση του χώρου για διενέργεια δράσεων (εκπόνηση εργασίας στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας, παιγνιώδεις δραστηριότητες μάθησης, δημιουργία εικαστικών έργων, παρουσίαση βιβλίων ή θεατρικών έργων, οργάνωση εκθέσεων, φιλοξενία συγγραφέων/εικονογράφων κλπ, σχεδιασμό θεματικού περιοδικού, σχολικής εφημερίδας, κόμικς κ.ά.).

δ) Πρόσβαση σε υπολογιστές και στο διαδίκτυο, για διενέργεια έρευνας, μελέτης, αναζήτησης πληροφοριών και συνεργασίας με άλλα σχολεία στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου.

ε) Φωτοτύπηση ελεγχόμενου αριθμού σελίδων σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, από υλικό που ενδιαφέρει τα μέλη. Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή ολόκληρων έργων.

Ο δανεισμός, η παραγωγή φωτοαντιγράφων και η χρήση τεκμηρίων που χαρακτηρίζονται ως σπάνια καθώς και η πρόσβαση σε υπολογιστές πραγματοποιούνται μόνο με την παρουσία και την επίβλεψη του/της υπεύθυνου/ης της Σχολικής Βιβλιοθήκης ή τω υπεύθυνων/βοηθών βιβλιοθήκης.

Οι χρήστες αφήνουν τις τσάντες τους σε ειδικό χώρο ή στην είσοδο της βιβλιοθήκης. Μέσα στους χώρους της Βιβλιοθήκης, τηρείται ησυχία και δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητών και ροφημάτων, εκτός νερού. Απαραίτητος επίσης είναι και ο σεβασμός στο υλικό της Βιβλιοθήκης (Η/Υ, φωτοτυπικά, έπιπλα, βιβλία κ.τ.λ.). 

Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη για διάβασμα και για δανεισμό. Οι χρήστες δεν ξαναβάζουν στα ράφια τα βιβλία, αλλά τα αφήνουν σε χώρο που υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης.

Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική για όλο το υλικό της, εκτός από τα σπάνια βιβλία, το υλικό των σχολικών προγραμμάτων, τα CD, τις εγκυκλοπαίδειες, τα λεξικά και τα περιοδικά, που δίνονται μόνο για εσωτερικό δανεισμό.

Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία δεν επιτρέπονται. Το μέλος που χάνει ή επιστρέφει υλικό κατεστραμμένο, υποχρεούται να το αντικαταστήσει. Όλοι οι χρήστες που είναι χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμα βιβλία δεν έχουν το δικαίωμα άλλου δανεισμού.

Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή βιβλίου ή άλλου υλικού, αν δεν έχει περάσει από τη διαδικασία δανεισμού από τον/την υπεύθυνο/η της Βιβλιοθήκης ή τους υπεύθυνους/βοηθούς βιβλιοθήκης.

Οι Διευθυντές

Καραγιάννη Παναγιώτα

Καλογερόπουλος Αναστάσιος

& οι Σύλλογοι Διδασκόντων

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024

Σας ενημερώνουμε ότι η Σχολική βιβλιοθήκη θα λειτουργεί κάθε Τρίτη την 4η και 5η ώρα για τον δανεισμό των μαθητών με Υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα. Ξιφαρά Σταυριανή. Τα τμήματα προσέρχονται σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα και με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού που διδάσκει εκείνη την ώρα στο τμήμα.

1.Τα τμήματα που δανείζονται από την κα. Ξιφαρά είναι τα εξής: Β2, Β3, Γ3, Δ1, Δ2, Δ3, Ε2, Στ1, Στ2.

2. Τα υπόλοιπα τμήματα Α1, Α2, Α3, Β1, Γ1, Γ2, Ε1 και Ε3 δανείζονται από τον εκπαιδευτικό του τμήματος που είναι και Υπεύθυνος- Βοηθός Βιβλιοθήκης, τις ώρες που υποδεικνύει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός και σύμφωνα με τον Κανονισμό της Σχολικής βιβλιοθήκης. Η ώρα αυτή αποτυπώνεται στο παρουσιολόγιο της βιβλιοθήκης από τον Βοηθό βιβλιοθήκης. Η λίστα με τα ονόματα των μαθητών καθώς και το Παρουσιολόγιο βρίσκονται στο γραφείο της Υπεύθυνης Βιβλιοθήκης.

  • Οι μαθητές της Α τάξης θα ξεκινήσουν το δανεισμό από τον Ιανουάριο του 2024, λόγω ιδιαιτερότητας της τάξης.
  • Οι μαθητές/τριες θα επιστρέφουν τα βιβλία που δανείστηκαν την επόμενη φορά που θα προσέρχονται για δανεισμό σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να κρατούν τα βιβλία που δανείστηκαν για περίπου 1 μήνα.

Ο δανεισμός θα γίνεται κάθε μήνα σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα.

1η Τρίτη του μήνα4η ώρα 10.45-11.30ΤαΒ2καιΔ2

5η ώρα 11.45-12.25Τα Β3καιΓ3
2η Τρίτη του μήνα4η ώρα 10.45-11.30ΤοΔ1

5η ώρα 11.45-12.25 Τo Δ3
3η Τρίτη του μήνα4η ώρα 10.45-11.30Το Ε2

5η ώρα 11.45-12.25ΤοΣτ1
4η Τρίτη του μήνα5η ώρα 10.45-11.30ΤοΣτ2
  • Σε περίπτωση αργίας παρακαλείται ο εκπαιδευτικός του τμήματος να επικοινωνήσει εκ νέου με την Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης για νέο ραντεβού.

Η Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης

Ξιφαρά Σταυριανή